Nuo 2026 metų numatyti šie mokesčių pakeitimai:
- Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pokyčiai
Visos gyventojo metinės pajamos bus sumuojamos ir apmokestinamos taikant tris tarifus:
20 proc. – pajamoms iki 36 vidutinių šalies darbo užmokesčio (VDU);
25 proc. – pajamų daliai nuo 36 iki 60 VDU;
32 proc. – pajamų daliai virš 60 VDU.
Yra numatytos išimtys, kai gyventojo tam tikros rūšies pajamos apmokestinamos fiksuotu 15 proc. GPM tarifu (šios pajamos nesumuojamos ir į bendrą metinių pajamų sumą neįtraukiamos):
- Pajamos iš paskirstytojo pelno (dividendai);
- Ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokos;
- Akcijų pardavimo pajamos, jei akcijos įsigytos ne per investicinę sąskaitą ir išlaikytos daugiau nei 5 metus iki jų perleidimo;
- Gyvybės draudimo išmokos;
- Pensijų fondų išmokos.
- Pelno mokesčio įstatymo pokyčiai
Standartinis pelno mokesčio tarifas – 17 proc.
Lengvatinis pelno mokesčio tarifas – 7 proc.
Lengvata naujai registruotoms įmonėms. Pirmus dvejus metus pelno mokesčio mokėti nereikės įmonėms, kurių:
- metinės pajamos neviršija 300 000 Eur;
- įmonės savininkai yra fiziniai asmenys;
- per pirmus 3 metus – nėra stabdoma vieneto veikla ir nėra perleidžiamos vieneto akcijos;
- panaikintas reikalavimas dėl darbuotojų skaičiaus.