Naujas užsieniečių įdarbinimo tvarkos aprašas

Įmonių (MB, UAB) vadovams, turintiems užsieniečius darbuotojus arba tik planuojantiems juos įdarbinti svarbu žinoti, kad Lietuvos Respublikos sveikatos ir darbo apsaugos ministro įsakymu nuo 2021 metų kovo mėnesio įsigaliojo naujas užsieniečių įdarbinimo tvarkos aprašas. Iš jau susiklosčiusios praktikos galima teigti, kad užsieniečių teisėto buvimo Lietuvoje ir įdarbinimo lietuviškose įmonėse (UAB, MB) teisinio reglamentavimo sfera yra viena iš dažniausiai besikeičiančių. Tačiau šį kartą labai didelių pasikeitimų užsieniečių įdarbinimo tvarkoje nenumatyta. Lieka galioti sena tvarka, kuomet, norint įdarbinti užsienietį –darbuotoją, darbdavys turi iš pradžių pasiieškoti tinkamos kandidatūros Lietuvos darbo rinkoje, paskelbdamas viešai apie laisvą darbo vietą Užimtumo tarnyboje. Įpareigojimai įmonių vadovams teikti pranešimus apie kiekvieną įdarbintą užsienietį Užimtumo tarnybai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai per SoDros elektroninę deklaravimo sistemą (EDAS) galioja jau nuo praeitų metų. Tačiau tiekiamų dokumentų sąrašą, norint gauti leidimą dirbti užsieniečiui darbuotojui, papildė įmonės (UAB, MB), ketinančios įdarbinti užsienietį, vadovo ar įgalioto asmens patvirtinimas, kad per pastaruosius šešis mėnesius darbdavys neturėjo ilgesnio negu trijų mėnesių laikotarpio, kuomet nors už vieną įdarbintą užsienietį nebuvo mokamos privalomos įmokos. Taip pat pasikeitė prašymų išduoti leidimą dirbti ir priimti sprendimą dėl užsieniečio darbo atitikties formos – jos tapo išsamesnės, ir jų pildymas reikalauja užsieniečio teisinio buvimo ar atvykimo į Lietuvą pagrindo žinojimo.
UAB „Juriscon“ komanda konsultuoja visais užsieniečių įdarbinimo Lietuvoje klausimais bei teikia profesionalias užsieniečių įdarbinimui reikalingų dokumentų ruošimo paslaugas.