Kokius veiksmus būtina atlikti įsteigus UAB?

Tam, kad naujai įsteigta įmonė (UAB) galėtų pradėti sėkmingai vykdyti ūkinę-komercinę veiklą, būtina atlikti tam tikrus veiksmus:

  1. Direktoriaus paskyrimas

Visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu skiriamas įmonės (UAB) direktorius. Su įmonės (UAB) direktoriumi sudaroma darbo sutartis, apie jo įdarbinimą pranešama SODRAI. Tuo pačiu galima įdarbinti ir įmonės (UAB) buhalterį arba sudaryti buhalterinių paslaugų teikimo sutartį su buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančia įmone.

  1. Einamosios banko sąskaitos atidarymas

Tam, kad įmonė (UAB) galėtų vykdyti finansines operacijas, reikalinga einamoji įmonės (UAB) sąskaita. Žinoma, jog įmonės (UAB) steigimo metu banko sąskaita jau būna atidaryta, tačiau tai tik kaupiamoji sąskaita, į kurią buvo įneštas įmonės (UAB) įstatinis kapitalas. Todėl įmonės (UAB) direktoriui būtina kreiptis į banką tam, kad įmonės (UAB) kaupiamoji sąskaita būtų pakeista į einamąją. Vykstant į banką būtina turėti šiuos dokumentus: įmonės (UAB) elektroninį sertifikuotą išrašą (ESI), įmonės (UAB) įstatus, įmonės (UAB) vadovo paskyrimo dokumentą (visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimą) bei įmonės (UAB) vadovo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jeigu įmonės (UAB) ūkinėje-komercinėje veikloje ketinate naudoti antspaudą, tuomet, pirmiausia, vertėtų pasigaminti antspaudą ir su antspaudu nuvykti į banką.

  1. Registracija mokesčių mokėtoju

Įsteigus įmonę (UAB) nereikia kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją dėl įregistravimo mokesčių mokėtoju. VĮ „Registrų centras“ informaciją apie naujai įsteigtą įmonę (UAB) perduoda tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, todėl tai įvyksta automatiškai. Nepaisant to, būtina užpildyti FR0791 formą, nurodant visą įmonės (UAB) kontaktinę informaciją, buhalterinę apskaitą tvarkantį asmenį bei jo kontaktinę informaciją, pasirenkant įmonės (UAB) vykdomos veiklos rūšis. Priklausomai nuo įmonės (UAB) vykdomos ūkinės-komercinės veiklos gali tekti registruotis PVM mokėtoju. Tai gali būti privaloma arba galima registruotis savanoriškai. Dažniausios priežastys, lemiančios privalomą tapimą PVM mokėtoju, yra peržengta 45000 € pajamų suma per kalendorinius metus arba vykdoma prekyba su užsienio šalimis. Visgi, net ir nesant prievolės, daugelis įmonių savanoriškai registruojasi PVM mokėtojais.

  1. Pagrindinių įmonės (UAB) veikloje naudojamų blankų parengimas

Turėtumėte parengti įmonės (UAB) firminį blanką, sąskaitos-faktūros/PVM sąskaitos-faktūros, kasos pajamų ir kasos išlaidų orderių blankus, direktoriaus įsakymų ir prašymų formas. Šie dokumentai yra laisvos formos, tik juos išrašant būtina įrašyti privalomus rekvizitus ir registruoti nustatyta tvarka registruose (žurnaluose).