Nuo ko pradėti įmonės (UAB, MB ir kt.) likvidavimą?
Pirmiausia, priimamas sprendimas likviduoti įmonę (UAB, MB ir kt.) ir paskirti likvidatorių. Nepaisant to, kad priimamas sprendimas įmonę (UAB, MB ir kt.) likviduoti, dar kurį laiką įmonė (UAB, MB ir kt.) gali vykdyti veiklą (pavyzdžiui, parduoti turimą turtą, atsiskaityti su kreditoriais ir kt.)
Apie įmonės (UAB, MB ir kt.) likvidavimą turi būti skelbiama viešai įstatuose/nuostatuose nurodytame šaltinyje bei pranešama visiems įmonės (UAB, MB ir kt.) kreditoriams raštu.
Įregistravus teisinį statusą „likviduojamas“ turėtų būti peržiūrimos visos įmonės (UAB, MB ir kt.) sutartys, imamasi veiksmų dėl jų nutraukimo. Su atleidžiamais darbuotojais ir asmenimis, su kuriais nutraukiamos sutartys, privaloma tinkamai atsiskaityti. Jeigu įmonė (UAB, MB ir kt.) turi turto, likvidatorius privalo jį parduoti, arba, jei atsiskaičius su kreditoriais turto dar lieka, jį privaloma perduoti savininkams/akcininkams.
Po visų privalomų finansinių ataskaitų/deklaracijų pateikimo, Valstybinė mokesčių inspekcija pateikia Juridinių asmenų registrui pažymą apie įmonės (UAB, MB ir kt.) atsiskaitymą su biudžetais.
Vienas iš paskutinių žingsnių įmonės (UAB, MB ir kt.) likvidavimo procese yra dokumentų archyvavimas bei jų perdavimas tolimesniam saugojimui teritoriniam archyvui. Perdavus dokumentus saugoti, teritorinis archyvas išduoda pažymą, patvirtinančią, jog dokumentai buvo perduoti tolimesniam saugojimui arba, kad perduotinų toliau saugoti dokumentų nėra.
Atlikus visus aukščiau nurodytus veiksmus, įmonė (UAB, MB ir kt.) yra išregistruojama iš Juridinių asmenų registro. Likvidavimo procedūra pasibaigia nuo įmonės (UAB, MB ir kt.) išregistravimo iš Juridinių asmenų registro.