Kokie numatomi mokesčių pakeitimai, galintys turėti įtakos naujai steigiamoms įmonėms?

Nuo 2026 metų numatyti šie mokesčių pakeitimai:

  1. Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pokyčiai

Visos gyventojo metinės pajamos bus sumuojamos ir apmokestinamos taikant tris tarifus:

20 proc. – pajamoms iki 36 vidutinių šalies darbo užmokesčio (VDU);

25 proc. – pajamų daliai nuo 36 iki 60 VDU;

32 proc. – pajamų daliai virš 60 VDU.

Yra numatytos išimtys, kai gyventojo tam tikros rūšies pajamos apmokestinamos fiksuotu 15 proc. GPM tarifu (šios pajamos nesumuojamos ir į bendrą metinių pajamų sumą neįtraukiamos):

  • Pajamos iš paskirstytojo pelno (dividendai);
  • Ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros ir ilgalaikio darbo išmokos;
  • Akcijų pardavimo pajamos, jei akcijos įsigytos ne per investicinę sąskaitą ir išlaikytos daugiau nei 5 metus iki jų perleidimo;
  • Gyvybės draudimo išmokos;
  • Pensijų fondų išmokos.

 

  1. Pelno mokesčio įstatymo pokyčiai

Standartinis pelno mokesčio tarifas – 17 proc.

Lengvatinis pelno mokesčio tarifas – 7 proc.

Lengvata naujai registruotoms įmonėms. Pirmus dvejus metus pelno mokesčio mokėti nereikės įmonėms, kurių:

  • metinės pajamos neviršija 300 000 Eur;
  • įmonės savininkai yra fiziniai asmenys;
  • per pirmus 3 metus – nėra stabdoma vieneto veikla ir nėra perleidžiamos vieneto akcijos;
  • panaikintas reikalavimas dėl darbuotojų skaičiaus.