Juridinių asmenų pertvarkymas

Lietuvos Respublikos rinkoje veikia skirtingų teisinių formų juridiniai asmenys. Kadangi ūkinės komercinės veiklos vykdymas yra dinamiškas procesas, rinkos dalyviams įstatymai numato galimybę keistis, norint atitikti naujai atsirandančius veiklos vykdymo poreikius. Vienas iš pasikeitimų būdų yra įmonės pertvarkymas. Priklausomai nuo to, ar pradinė įmonė yra pelno siekianti ar ne pelno siekianti organizacija, yra nustatomos atskiros teisines formos, kurias gali pasirinkti persitvarkančios įmonės. Taip, pavyzdžiui, individuali įmonė gali būti pertvarkoma į akcinę bendrovę, uždarąją akcinę bendrovę, mažąją bendriją, taip pat į viešąją įstaigą; akcinė ir uždaroji akcinė bendroves gali būti pertvarkomos vieną į kitą bei į valstybės įmonę, savivaldybės įmonę, žemės ūkio bendrovę, kooperatinę bendrovę (kooperatyvą), tikrąją ūkinę bendriją, komanditinę ūkinę bendriją, individualią įmonę, viešąją įstaigą, mažąją bendriją. Mažoji bendrija gali būti pertvarkoma į individualią įmonę, akcinę bendrovę, uždarąją akcinę bendrovę, tikrąją ūkinę bendriją, komanditinę ūkinę bendriją, kooperatinę bendrovę (kooperatyvą), žemės ūkio bendrovę, viešąją įstaigą. Tuo tarpu viešosios įstaigos pertvarkymo galimybės ribotos – jį gali būti pertvarkoma tik į į biudžetinę įstaigą, taip pat labdaros ir paramos fondą. Pertvarkymas yra puiki galimybė tęsti juridinio asmens veiklą naujame vaidmenyje, pertvarkymo procesas yra sklandus ir operatyvus, jeigu pasitelkiama profesionalių teisininkų pagalba.